Il contributo dei giochi matematici all'innovazione didattica
Abstract
The contribution intends to illustrate the possible role of the mathematics games as stimulus to didactics, in order to make the students interested in non standard “mathematical” situations, with the aim to facilitate the approach through problems to the learning of the subject.
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Cohen G. (a cura di) (2006) Pitagora si diverte 1, B.Mondadori, Milano
Gardner M.(1967-68) Enigmi e giochi matematici voll. 1, 2, 3, Sansoni, Firenze
Stewart I. (2008) Come tagliare una torta e altri rompicapi matematici, Einaudi, Torino
Beutelspacher Albrecht; Wagner Marcus (2009) Piega e spiega la matematica. Laboratorio di Giochi matematici - Ponte alle Grazie, Salani, Milano
Clifford A. Pickover (2006) Il nastro di Möbius, Apogeo, Milano
Cohen G. (2006) Pitagora si diverte - Voll. 1-2-3, B. Mondadori, Milano
Ghattas R. (2010) Bricologica. Trenta oggetti matematici da costruire con le mani, Sironi, Milano
Peiretti F. (2010) Il matematico si diverte. Longanesi& C., Milano
Peres E. (2004) Enigmi geniali. 200 problemi da risolvere solo con un fulmineo... colpo di genio, L'Airone Editrice, Roma
Schattschneider D. (1992) Visioni della simmetria. I disegni periodici di M. C. Escher, Zanichelli, Bologna
Ghersi I.(1988) Matematica dilettevole e curiosa,Editore Ulrico Hoepli, Milano
Brodex A. (2011) Enciclopedia degli origami e della lavorazione della carta,Il Castello Editore, Milano.
Sito internet www.matematicabruzzo.it
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2013 Paolo Rotondo, Agostino Zappacosta
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Science & Philosophy - Journal of Epistemology, Science and Philosophy. ISSN 2282-7757; eISSN 2282-7765.