The mathematics of the tables of learning

Emilio Ambrisi

Abstract


The "learning tables" for mathematics are an interpretation of the National Guidelines for the Licei and the Guidelines for Technical and Professional Institutes which is consistent with their scientific and regulatory principles. They are the result of a collective work performed in connection with two projects launched by the Ministry of Education and are the real novelty of the transformations taking place in the Italian educational system since 1997. In particular, they are the real educational innovation in doing mathematics.

 

La matematica delle tavole degli apprendimenti

Le tavole di apprendimento per la matematica costituiscono una interpretazione delle Indicazioni Nazionali per i Licei e delle Linee Guida per gli Istituti Tecnici e Professionali che è coerente con i loro principi scientifici e normativi. Esse sono frutto di un lavoro collettivo eseguito nell’ambito di due progetti varati dal MIUR e rappresentano la vera novità delle trasformazioni in atto nel sistema scolastico italiano dal 1997. In particolare, la vera innovazione didattica nel fare matematica.

Parole Chiave: didattica, matematica, lista


Keywords


Education for mathematics; Ministerial projects; Learning tables

Full Text:

PDF

References


SERRES M., (1994), Le origini della geometria, Feltrinelli, Milano, 1994

BROWDER F.E. (Edited by), (1976), Mathematical developments arising from Hilbert Problems, American Mathematical Society, Providence, Rhode Island.

DUNHAM W., (1992), Viaggio attraverso il genio, Zanichelli, Bologna, 1992

ECO U., (2009),Vertigine della Lista, Bompiani, Orio al Serio (BG)


Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2015 Emilio Ambrisi

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Science & Philosophy - Journal of Epistemology, Science and Philosophy. ISSN 2282-7757; eISSN  2282-7765.