Alcuni aspetti della discalculia e della dislessia

Domenico Lenzi

Abstract


In this paper some difficulties associated with dyscalculia and dyslexia are examined. Several of these difficulties depend either on mnemo-nic problems or on lateralization defects. Here some suggestions in order to weaken them are proposed

Keywords


mnemonic problems; lateralization; dyslexia; dyscalculia

Full Text:

PDF

References


A. Ardilà A., M. Rosselli M. (2002) Acalculia and Dyscalculia,

Neuropsychology Review, Vol. 12/4.

G. Doman (2007 rist.) Leggere a tre anni (i bambini possono, vo-gliono, devono leggere). Ed. Armando.

Lenzi D. (2011) Un uso appropriato e coordinato dei Blocchi Arit-

metici Multibase e dell’Abaco, Education 2.0. [Andare su:

http://www.educationduepuntozero.it/ ; poi, in fondo alla pagina,

cliccare su “Visualizza tutti gli autori”, quindi nella pagina “Auto-

ri” cliccare su “L” …]

Lenzi D. (2012) Verso la conquista del numero, Education 2.0. [Andare su: http://www.educationduepuntozero.it/ ; poi … ]

Lenzi D. (2014) Percezione analitica: dalla scrittura alla lettura, E-ducation 2.0. [Andare su: http://www.educationduepuntozero.it/ ; poi … ]

Stella G., Grandi L. (2011). La Dislessia e i DSA, Giunti, Firenze.


Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2013 Domenico Lenzi

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Science & Philosophy - Journal of Epistemology, Science and Philosophy. ISSN 2282-7757; eISSN  2282-7765.