L’Item Response Theory come strumento di valutazione delle eccellenze nella scuola
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Baker F.B. (2001) The basics of item response theory, ERIC Clearinghouse on Assessment and Evaluation, Washington
Becker G. S. (1964) Human capital, University Press for the National Bureau of Economic Research, New York: Columbia
Ceccatelli C. (to appear, 2013) La centralità della valutazione nella valorizzazione dell'Istruzione del Capitale Umano, Franco Angeli, Milano
Ceccatelli C., Di Battista T., Fortuna F., Maturo F. (to appear, 2013) Best practices to improve the learning of statistics: the case of the National Olympics of Statistic in Italy, Procedia - Social and behavioral Sciences
Di Battista T. (2012) Metodi e tecniche della valutazione: un approccio statistico, Franco Angeli, Milano
Johnson M.S. (2007) Marginal maximum likelihood estimation of item response models in R, Journal of Statistical Software, 20 (10), 9-11
Levy P. (1996) L’intelligenza collettiva. Per un’antropologia del cyberspazio, Feltrinelli, Milano
Reckase M.D. (2009) Multidimensional item response theory, Springer, New York
Rizopoulos D. (2006) ltm: An R package for latent variable modeling and item response theory analyses, Journal of Statistical Software, 17 (5), 1-25
Van der Walt J.L. & Steyn, F. (2008) The validation of language tests. Stellenbosch Papers in Linguistics, 38, 191-204
Vertecchi, B. (2003) Manuale della valutazione. Analisi degli apprendimenti e dei contesti, volume 4, Franco Angeli, Milano
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2013 Cristiana Ceccatelli, Tonio Di Battista, Francesca Fortuna, Fabrizio Maturo
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Science & Philosophy - Journal of Epistemology, Science and Philosophy. ISSN 2282-7757; eISSN 2282-7765.