La didattica in movimento

Simonetta Forcini

Abstract


The new teaching methodologies take into account the learning in the unified vision of the person. This paper argues that the intellectual movement, bodily and social intervening simultaneously in the learning process, by a change in the process of learning the same primary and promotes the development of a more flexible and creative mind.

 


Keywords


movement; learning and change

Full Text:

PDF

References


Bateson G. (1977 ) Verso un’ecologia della mente, Adelphi, Milano

Bauman Z.( 2002) La società individualizzata, Il Mulino, Bologna

AA.VV. (1974) A scuola con il corpo, La Nuova Italia, Firenze

Rizzolatti G., Sinigaglia C. (2006) So quel che fai. Il cervello che agisce e i neuroni specchio, Raffaello Cortina, Milano

Gamelli I.(2006), Pedagogia del corpo, Meltemi, Roma

Demetrio D.(2005), Filosofia del camminare, Raffaello Cortina, Milano come li pensiamo nello sviluppo della persona. Questo accade, forse, anche per altri punti di vista come quelli sociologico, culturale, psicologico, ma sicuramente


Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2013 Simonetta Forcini

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Science & Philosophy - Journal of Epistemology, Science and Philosophy. ISSN 2282-7757; eISSN  2282-7765.