La didattica in movimento
Abstract
The new teaching methodologies take into account the learning in the unified vision of the person. This paper argues that the intellectual movement, bodily and social intervening simultaneously in the learning process, by a change in the process of learning the same primary and promotes the development of a more flexible and creative mind.
Keywords
movement; learning and change
Full Text:
PDFReferences
Bateson G. (1977 ) Verso un’ecologia della mente, Adelphi, Milano
Bauman Z.( 2002) La società individualizzata, Il Mulino, Bologna
AA.VV. (1974) A scuola con il corpo, La Nuova Italia, Firenze
Rizzolatti G., Sinigaglia C. (2006) So quel che fai. Il cervello che agisce e i neuroni specchio, Raffaello Cortina, Milano
Gamelli I.(2006), Pedagogia del corpo, Meltemi, Roma
Demetrio D.(2005), Filosofia del camminare, Raffaello Cortina, Milano come li pensiamo nello sviluppo della persona. Questo accade, forse, anche per altri punti di vista come quelli sociologico, culturale, psicologico, ma sicuramente
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2013 Simonetta Forcini

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Science & Philosophy - Journal of Epistemology, Science and Philosophy. ISSN 2282-7757; eISSN 2282-7765.